יום ראשון, 10 באוגוסט 2008

היפה והחנון - הפרק השלישי

קודם כל, רק רציתי לציין שהיה לי יומולדת מעולה, ומאיה אפילו שולחת קאפקייקס!

אזהרה: אם עוד לא ראיתם את הפרק השלישי של "היפה והחנון", מומלץ לראות (באינטרנט, בחינם) לפני שאתם ממשיכים לקרוא.

עבורי, הפרק השלישי סבב לא סביב מוריאן דבוש, דוגמנית העירום המבורכת, וגם לא סביב משימת האנטומיה, כי אם סביב פרישתו של איתי. אגיד את זה כבר עכשיו - איתי היה הבן־אדם הכי קרוב אלי בווילה, ובלעדיו הווילה הפכה עבורי למקום קצת יותר מנוכר. עם זאת, שמחתי בשמחתו, כי הוא ניצח את המערכת (כידוע בריאליטי, ברגע שאתה שם, אין דרך החוצה) והניצחון שלו הוא גם ניצחון קטן שלי, אם מחשיבים את המתמודדים לבעלי ברית ואת חברת ההפקה הקפיטליסטית לאויב.

בווילה כבר יש הרגשה של שגרה. בילינו יחד סוף שבוע, שאיפשר למתמודדים לנוח קצת. זה בכלל לא נתפס ככה בטלוויזיה, אבל השבת בווילה היא קצת כמו שבת בטירונות — אתה נשאר בבסיס, אבל יכול לקום מאוחר ואין מסדרים, רק מדי פעם עולה לשמירה (טסטימוניאלס*). שומו שמיים, זה מדהים כמה זה אותו הדבר! אבל לפחות יצא לנו להרגע קצת בשמש. איתי הדגים לבנות את הגילויים של ארכימדס (איך קערת פירות לא שוקעת בג׳קוזי) והן הדגימו לו דברים אחרים. היה גם מלאי די רציני של פיג׳לינג. אני מקווה שעוד ימצאו איזה פרק להראות מה קרה בעקבותיו.

יש שיגרה של ארוחות, מי יושב ליד מי, "תביא גם לי כוס שוקו". לירן נחרדה מהיכולת שלי לאכול דג מלוח בבוקר ורק הרוסיות הבינו אותי. (אולי בכל זאת רוסיות זה בשבילי?) אנחנו גם מתרגלים למלאכת הטלוויזיה: לונג־שוטים, קלוז־אפים, צילום תוכנית קיץ בחורף (קח איתך פליז!)... במיוחד הבנות, שאת הסטיילינג שלהן אפשר לתמצת ב־all slutty, all the time.

הלאה, לפרק!

הפרק מתחיל בחלוקת הקלסרים המיוחלים, ואם במשימה המוזיקלית חומרי הלימוד של הבנים היו בעלי קשר רופף למדי למשימה, הפעם רפרוף בקלסר האפור הבהיר חד וחלק שהוא נכתב בעיקר כדי לצאת ידי חובה. בכל זאת, כל הבנים למדו ושיננו את "ששת הדברים שאישה זקוקה להם" כאילו היו עשרת הדיברות, וכך גם אני. בואו נראה אם אני זוכר? כבוד, הבנה, ... אישור, הצדקה...? אוקי, לא באמת.

היו בקלסר גם מיני סטטיסטיקות וציטוטים מ"גברים ממאדים, נשים מנֹגה". הבנות, לעומתנו, קיבלו קלסר הרבה יותר מחובר לאדמה, ואפילו בובת לימוד עם קרביים מתפרקים (אם כי שום דבר לא הכין אותנו לבגדי הגוף...).


הציור של גולדפינגר: יודע לשמור את הציצי בפרופורציה.
הלאה, למשימת הציור. כשצפיתם, בטח עלתה בכם המחשבה — איזה מפגרים! אני הייתי רואה את הגרסא האמריקאית, מכיר את המשימה מראש, ומנצח! — קצת כמו המחשבה שעולה בך כשאתה רואה את "צלצול הכסף" (ואז אתה שולח סמס תמורת 5 שקל / הולך לריאליטי). הרשו לי להרגיע אתכם: גם מי מהבנים שלא הכיר את המשימה, ורובם יודעים להוריד סדרות מהאינטרנט, יכל לקלוט שהמונולוג של השחקנית-דוגמנית שלנו לא נועד רק למלא את המבוכה. מכאן ועד ללזכור כל פרט מתוך נאום של חצי-שעה יש דרך ארוכה.

אבל ... אבל... מה עם הבחורה! ערומה! באמת שניסינו להתלהב, אבל אפילו אדם נשאר אדיש. היא פשוט מחווירה לעומת הבנות שבילינו איתן בשבוע האחרון.

הציורים הטובים ביותר היו של טל (שבילה את זמנו הפנוי בווילה בלצייר קריקטורות גסות של חיות משק ותום סלמה, איש הסטיילינג שלנו) ושל גולדפינגר (שחר). שאר הציורים נעו בין 'רואים שהשתדלת' (אדם) ל'רואים שלא שהשתדלת' (איתי). לירן באמת עשתה את המירב בשביל למכור את היצירה שלי. אם הייתה לי מילה בזה, לא הייתי מסכים שתמכור את עצמה לכל המרבה במחיר, אבל מסתבר שכל האמצעים כשרים. יש לי מה ללמוד מהמסירות שלה. מה שכן, הקשר בינינו לא מתחזק. אנחנו מבלים עם כל אחד, רק לא זה בחברת זו.

בקשר למשימת האנטומיה לא ארחיב הרבה, מעבר לזה שהיא הייתה מייגעת וקפאו לנו הביצים. אפשר לראות את זה במיוחד על איתי, באפתיה המוחלטת שלו לנוכח הזכייה של זוגתו.

וכך אנו מגיעים לאיתי. הזוגות המועמדים לניפוי (לירן ואני, איציק ורעות) כבר התחילו לחרוש על הטריוויה, ואז פיני הציע את ה-הצעה. למען הסר ספק, איתי לא היה מוכן לזה, וההחלטה שלו הייתה אחד הרגעים הכי ספונטאניים שחוויתי בווילה. יהיו סיבותיו אשר יהיו, איתי נפרד מאיתנו בחיבוקים והלך לארוז את המזוודות. התחושה ברגע שבן־אדם נעלם מהווילה היא מעיקה. פורמט המשחק פורט על הרגשות שלך באופן אכזרי וסוריאליסטי: יש לך זמן לפרידה קצרה (ובמקרה של הליכה לחדר הטריוויה, אתה אפילו לא יודע ממי מהזוגות אתה נפרד סופית) ומרגע זה ניתק ביניכם הקשר, ומי יודע לכמה זמן.



בעקבות הטוויסט, נמנע ממני ומלירן התענוג המפוקפק של חדר הטריוויה.

וגם הפעם, קצת מאחורי הפנטזיה הטלוויזיונית:

ניפוץ פנטזיה #1: למה אדם היחיד שלובש גופייה במשימת האנטומיה? לא, אדם לא מסתיר פטמה שלישית, פשוט נורא קר לו! לבן אדם אין טיפת שומן עליו ובמהלך הצילומים לא היה נדיר למצוא אותו עם 3 עד 6 שכבות בגדים.

ניפוץ פנטזיה #2: אחרי משימת היתרון, המתמודדות הפקידו את הכסף שקיבלו בידי ההפקה. בתום ההפקה, דניאל לא קיבלה חזרה את 200 השקלים שלה: גורם בהפקה טען שהכסף "נתרם". הסברה הרווחת בין המתמודדים היא שהוא נתרם לג׳יהאד האיסלאמי.

* טסטימוניאלס (testimonials) - "עדויות" בלעז. האקט בו אתה, במשך כשעה, מתוודה על כל מה שקרה לך בפני בנות התוכן של ההפקה וכל עם ישראל (אבל הרחק מעיני המתמודדים האחרים). כל הסצנות עם הראשים המדברים מגיעות משם. מתוך כל שעה כזאת, נבחרות כ-5 שניות שמשמשות בפרק.


אילוסטרציה - לירן בטסטימוניאליס: תודו שזה רעיון לא רע.

14 תגובות:

  1. דעות בתיאורים זה טוב ויפה, אבל דעות לכשעצמן, ללא הסוואה ועם דגש עצמי הן כלי הרבה יותר חזק.
    תביע את עצמך, שחרר רסן.

    ושים אג'קס בתגובות, תקבל הרבה יותר :)

    בכלל, אני רוצה לשמוע יותר על איתי, הקערת פירות, הבקבוק שמפנייה שאיימת לפתוח ומה קרה שם עפ הפיגלינג..

    השבמחק
  2. אהלן איליה. חזק הבלוג הזה.
    תמשיך לכתוב כי ממש מעניין לקרוא את זה.

    ודבר אחד בקשר לעוז: למה אני לא מופתע... :)

    השבמחק
  3. שים סנובון בתגובות, ככה תקבל גם ריח לימון...

    באמת תהיתי לגבי אדם. לתומי קיויתי שהגופיה במקרה שלו הייתה עוד אקט מרדני במסגרת הפסוודו-פוריטניות הנאורה שלו.

    השבמחק
  4. ואני לתומי הייתי בטוח שראיתי גם את שחר לובש חולצה בזמן המשימה.

    ובכלל, כמה זמן אחרי שידור התוכנית מותר לך לדבר בחופשיות על מה שהיה שם?

    השבמחק
  5. כדי לצפות בפרק כהלכה, אני ממליץ על VLC הממזרי. יש לו wizard קטן ששומר את הפרק לקובץ וידאו, ואז זה לא נתקע באמצע ואפשר לדלג על הפרסומות.

    השבמחק
  6. לחילופין, אותם יתרונות גם ב-Winamp.

    השבמחק
  7. אפשר להוריד את הפרק באיכות טובה יותר מtvnetil.
    חפשו בגוגל.

    השבמחק
  8. אה נכון, גם שחר היה בגופיה :) שחר סתם לא הרגיש בנוח.

    לדבר בחופשיות אפשר תמיד. לכתוב ספויילרים - לא כל-כך :)

    השבמחק
  9. אולי אחרי קצת יין חם?

    השבמחק
  10. אוף, אני לא מאמינה שעפתם. הייתם הזוג האהוב עלי!
    לא יהיה איזה קאמבק? משהו? אולי? רק לחזור לראות אותך על המסך. אאא וגם את לירן
    כמובן

    השבמחק
  11. כן מה זה?? אין גלגל הצלה? מה זה לא כוכב נולד?:)

    השבמחק
  12. אחלה בלוג.
    ממש כיף לקרוא. נורא חבל שעפת.

    השבמחק
  13. היי איליה
    אני רואה את התוכנית ואני חושבת שאתה פשוט מתוק ויש לך חיוך מקסים :)
    חבל שעזבת, לדעתי אם היית מקבל שותפה קצת יותר משתפת פעולה זה לא היה קורה... אבל בקטנה! אני בטוחה שתצליח גם בלי התוכנית :)

    השבמחק
  14. הכתבונת המקושרת בפנאי פלוס משעשעת. "המתמודד הפורש מסר דרך מקורביו כי הוא אינו מעוניין להגיב".

    השבמחק